حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

اصلاح صورت خانم‌ها با تیغ
فواید اصلاح صورت خانم‌ها با تیغ

اصلاح صورت خانم‌ها با تیغ

اصلاح صورت خانم‌ها با تیغ بنا به گفته برخی از خانم‌ها سبب لایه برداری پوست می‌شود. آنها اعتقاد دارند که این کار باعث شاداب و درخشان‌تر شدن چهره می‌شود. اما برای داشتن این موارد راهکارهای بهتری وجود دارد که به پوست آسیب نمی‌زند. علاوه بر این معایبی برای اصلاح صورت خانم‌ها وجود دارد که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم.

بوجود آمدن موهای زیرپوستی

تیغ زدن باعث تحریک پوست، بوجود آمدن موهای زیر پوستی، و عفونت ریشه‌ی موها می‌شود.

 

زخم شدن پوست

شیو کردن پوست صورت اصطکاک زیادی بر روی پوست ایجاد می‎کند و ممکن است به علت بی احتیاطی سبب ایجاد زخم بر روی پوست شده و شما در پوست احساس سوزش نمایید.

 

چگونگی اصلاح صورت خانم‌ها با تیغ

1. شما به یک تیغ مخصوص صورت برای از بین بردن موهای صورتتان نیاز دارید. هرگز برای اصلاح صورت از یک تیغ معمولی بدن استفاده نکنید. استفاده از تیغ ریش تراشی مردانه بهتر از تیغ اصلاح بدن زنانه است. از  خودتراش‌هایی که دارای سه یا 4 تیغه دارند، استفاده نکنید.

2. توصیه می‌شود تیغ زدن را بعد از روش‌هایی مانند بند انداختن انجام ندهید، چون ممکن است که پوست کشیده و تحریک شود. با این همه، روش‌هایی وجود دارند که اصلاح صورت خانم‌ها با تیغ را با کمترین تبعات منفی انجام گیرد.

3. پیش از اصلاح، صورت خود را تمیز و مرطوب کنید تا موها نرم شده و سطح تمیزی داشته باشند. در صورت وجود آلودگی احتمال جوش زدن بیشتر می شود. پس صورت را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم بشویید و سپس با یک حوله پوست رو خشک کنید.

4. قبل از اصلاح صورت از کرم یا ژل اصلاح استفاده کنید. اینکار از ایجاد بریدگی و زخم جلوگیری می کند و اصلاح صورت راحت تر انجام می شود.

5. زمانی که تیغ را روی صورت می کشید، پوست را به آرامی بکشید. در جهت رویش مو اصلاح کنید تا از بروز موهای زیر پوستی پیشگیری کنید.

6. بعد از تمام شدن کار، پوست را تمیز کرده و مقداری روغن یا کرم مرطوب کننده، روی پوست بزنید. دقت کنید بعد از اصلاح صورت از محصولات بدون الکل و مواد حساسیت زا استفاده نمایید تا پوست آسیب نبیند.

 

نکات مهم در اصلاح صورت خانم ها با تیغ چیست؟

  1. اگر دارای پوست حساسی هستید از این روش برای اصلاح صورت استفاده نکنید.
  2. اگر روی پوست صورتتان، جوش، آکنه یا زخم وجود دارد، صورت خود را با تیغ اصلاح نکنید زیرا ممکن است جوش ها افزایش یابند.
  3. تیغ زدن روی پوست خشک باعث رویش کمتر مو می شود، اما باید تجهیزات مناسب داشته باشید و پوست خود را به درستی آماده کنید.
  4. قبل از استفاده از تیغ برای اصلاح صورت با مقداری الکل تیغ را ضد عفونی کنید تا ایجاد عفونت باکتریایی کاهش یابد.
  5. از یک تیغ مشترک برای اصلاح صورت و سایر قسمت‌های بدن استفاده نکنید.
  6. جالب است بدانید که اصلاح صورت خانم‌ها با تیغ، موهای صورت را زیاد نمی کند.

 

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات