حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

تحریک پوست پس از اصلاح

تحریک پوست پس از اصلاح

تحریک پوست پس از اصلاح چگونه چرا به وجود می‌آید و چطور می‌توان از آن خلاص شوید!؟

یکی از معضلات مهم بعد از اصلاح جلوگیری از تحریک پوست پس از اصلاح است. ‎بثورات پوست مثل سوزش، خارش، قرمزی، که بعضا به سوختن تیغ هم معروف است می‌تواند دردناک و آزار دهنده باشد. ‎این که آیا شما در حال حاضر درگیر درمان این تحریکات هستید یا فقط سعی در جلوگیری از آن دارید فرقی نمی‌کند. ‎این مراحل را امتحان کنید ‎نحوه جلوگیری و رهایی از ناراحتی‌های پوستی بعداز اصلاح را پیدا کنید.

 

جلوگیری از تحریک پوست پس از اصلاح کردن
تحریک پوست بعد از اصلاح

تیغ و تراشیدن

‎برای جلوگیری از ایجاد تحریکات پوستی بعد از اصلاح با تیغ کافی است نکات زیر را رعایت کنید.

  •  منطقه مورد نظر را پاک سازی کنید.

محلی را که برای اصلاح در نظر دارید آماده کنید.

شما نباید بر روی سلول‌های زبر و مرده پوست یا چربی‌های مانده از روز اصلاح انجام دهید. برای تمیز کردن و پاکسازی پوست مرده بهتر است از یک شوینده ملایم یا لایه بردار روزانه استفاده کنید. اسکراب و شستشوی ملایم کمک می‌کند تا آلودگی‌ها را از بین ببرید. با این کار از سوزش و تحریک پوست و ایجاد منافذ باز جلوگیری کنید تا مشکلی براتون پیش نیاد.

  • موهای خود را نرم و مرطوب کنید.

اصلاح بعد از لایه برداری و شستشوی پوست ممکن است مرحله بعد به نظر برسد.

اما اقدامات بیشتری باید انجام شود، به خصوص اگر می‌خواهید از بثورات پوستی جلوگیری کنید. مطمئن شوید که با استفاده از آب گرم در حمام موها کاملا نرم و مرطوب شده باشند. به این صورت پوست منطقه مورد نظر آماده شده و همین موضوع باعث میشه تا یک اصلاح راحت را تجربه کنید.

  • از فوم یا ژل قبل از اصلاح استفاده کنید

کلید اصلاح خوب روان کننده است، از کرم اصلاح، ژل یا کف مناسب برای جلوگیری از تحریک پوست پس از اصلاح استفاده کنید و نزدیک‌ترین اصلاح ممکن را تجربه کنید.

  • اصلاح در مسیر و جهت درست

مهم است که هنگام تراشیدن بدانید که کدام روش تراشیدن برای کدام قسمت بدن مناسب است.

اگر به دنبال اصلاحی مناسب برای پاهایتان هستید، اصلاح را برخلاف جهت رویش مو انجام دهید. بعد از اصلاح مطمئن شوید که نرم‌ترین و صاف‌ترین پاهای ممکن را دارید. البته بیش از حد فشار وارد نکنید زیرا این می‌تواند باعث ایجاد بثورات اصلاح شود. اما در مناطق حساس‌تر مانند خط بیکینی یا زیر بغل، شما نباید برخلاف رویش مو حرکت کنید. زیرا پوست حساس می‌تواند تحریک شده و منجر به موهای برگشتی شود. این موضوع سوختن ناشی از اصلاح را تشدید می‌کند.

  • مراقبت‌های بعد از اصلاح

مراقبت بعد از تراشیدن برای جلوگیری از بثورات به‌ویژه بثورات بر روی پاها و سایر مناطق حساس بسیار مهم است.

اطمینان حاصل کنید که ناحیه تراشیده شده خود را با آب سرد بشویید تا منافذ آن بسته شود. سپس از لوسیون یا مرطوب کننده‌ای که برای پوست‌های حساس طراحی شده استفاده کنید. محصولات عطر می‌توانند باعث تحریک بیشتر پوست و ایجاد قرمزی شوند. همچنین مهم است که تیغ‌های خود را قبل از شروع زنگ زدگی و کند شدن، تعویض کنید.

چگونه می‌توانید از این تحریکات خلاص شوید؟

به محض این که متوجه علائم تحریکات پوستی شدید بهترین کار برای رفع سریع آن استفاده از کمپرس سرد است.

برای تسکین بثورات اصلاح از یک کمپرس سرد استفاده کنید که احساس سوزش را متوقف می‌کند. قرمزی را کاهش می‌دهد و از ظهور برجستگی‌های جوش مانند جلوگیری می‌کند. پوست خشک احتمالاً در اثر اصلاح بیشتر دچار تحریک می‌شود، بنابراین مهم است که پوست خود رامرطوب کنید. مرطوب نگه‌داشتن پوست چیزی بیش از استفاده از مرطوب کننده است. همیشه اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آب می‌نوشید، بنابراین سد محافظ طبیعی پوست شما از آن محافظت بیشتری می‌کند و همچنین می‌تواند سریع‌تر از شر بثورات خلاص شوید.

سوختگی تیغ در اشکال مختلف

سوختگی تیغ در اشکال مختلف آن باید به خودی خود بهبود یابد و مهم است که زمان بدهید تا بدنتان به تنهایی این‌کار را انجام دهد.

تا زمان بهبودی پوست، مجدداً ناحیه آسیب دیده را اصلاح نکنید. حتی اگر فکر می‌کنید که هیچ گونه قرمزی یا التهاب ندارید، این نشانه‌ای برای اصلاح مجدد آن ناحیه نیست. تحریکات پوستی که بعد از تراشیدن روی پوست ایجاد می‌شود، معمولاً چند دقیقه بعد از تراشیدن ظاهر می‌شود. اما ممکنه دیرتر و در اثر پوشیدن لباس‌های تنگ، یا در معرض عناصر دیگر نیز ایجاد شود.

 

خودتراش سیلور
خودتراش چندبار مصرف

چه چیزی باعث تشدید تحریکات پوستی می‌شود؟

ممکن است شما پوست حساسی داشته باشید و بیشتر مستعد ابتلا به بثورات تیغ باشید.
اما به طور کلی دو عامل مهم وجود دارد که تاثیر مستقیمی در تحریکات پوستی دارند.

  • تراشیدن خشک باعث تحریک پوست پس از اصلاح می‌شود.

این هرگز ایده خوبی نیست که بخواهید به صورت خشک اصلاح را انجام دهید.

تراشیدن خشک باعث ایجاد بثورات تیغ می‌شود زیرا هیچ مانع و محافظی بین پوست و تیغ وجود ندارد. این باعث ایجاد اصطحکاک می‌شود و مانع از صاف شدن تیغ بر روی پوست می‌شود. همیشه باید از ژل اصلاح یا کف استفاده کنید. با این کار پوستتان مرطوب و همین موضوع باعث می‌شود تا تیغ به راحتی بر روی پوست شما حرکت کند.

  • تحریک پوست پس از اصلاح به دلیل فشار دادن بیش از حد تیغ بر روی پوست

برای اطمینان از اصلاحی بی نقص تیغ را بیش از حد بر روی پوست خود فشار ندهید.

با این کار قصد دارید تا منجر به از بین بردن موهای بیشتر شود و اصلاح تمیزی داشته باشید. ولی این فشار به از بین بردن موهای بیشتر کمکی نمی‌کند. اصطحکاکی که ایجاد می‌کند، باعث می‌شود که تیغ علاوه بر مو، پوست شما را نیز بتراشد و این خود باعث ایجاد و تشدید تحریکات پوستی می‌شود. در تیغ، ژیلت و خودتراش‌های سیلور از صابون، مواد روان کننده و ضد حساسیت استفاده شده است. تیغه‌های استیل ضد زنگ و ضد حسایت در آن‌ها استفاده شده است. همچنین این مواد باعث جلوگیری از ایجاد تحریکات پوستی بعد از اصلاح می‌شوند. از موادی که محصولات سیلور استفاده می‌شود می‌توان روغن جوجوبا و آلوئه ورا را نام برد.

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات