حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

کاربرد آلوئه ورا در تیغ

کاربرد آلوئه ورا در تیغ

یکی از مواد به کار رفته در تیغ و خودتراش‌های سیلور آلوئه ورا است که کاربردهای فراوانی دارد.

اکثر افراد با این گیاه به دلیل وجود آن در محصولات بهداشتی پوست و مو  آشنایی دارند. از فواید و خواص این گیاه اطلاعی ندارند و ممکن فقط اسم آن را شنیده باشند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم بیشتر در مورد کاربرد آلوئه ورا در تیغ  توضیح بدیم. اگر دوست دارید از کاربرد این گیاه در تیغ اطلاع داشته باشید، ادامه این مقاله رو از دست ندید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این گیاه تنها برای مراقبت‌های پوست و مو یا بهتر بگم درمان‌های موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما شاید براتون جالب باشه که در چندین سال گذشته از این گیاه به عنوان دارویی گیاهی استفاده می‌شده! چرا که مواد مغذی موجود در این گیاه باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.

صبر زرد طبی یا آلوئه ورا

صبر زرد طبی یا آلوئه ورا گیاهی بومی در آفریقای شمالی است که به آن زنبق بیابانی هم گفته می‌شود.

جالب است بدانید نام این گیاه از زبان عربی گرفته شده و به معنای «تند و تیز و تلخ» است.

در ابتدا مصری‌ها از این گیاه برای ترمیم زخم، سوختگی و عفونت‌ها استفاده می‌کردند. این گیاه ساقه ندارد!  البته برخی از آن‌ها دارای ساقه‌های کوتاهی هستند. این گیاه 60 تا 100 سانتی‌متر رشده کرده و از طریق پاجوش تکثیر می‌شود. برگ‌هایی نیزه‌ا‌ی، کلفت و گوشتی با لبه‌های دندانه دار دارد و رنگ آن سبز تا خاکستری است.

 

کاربرد آلوئه ورا
کاربرد آلوئه ورا در تیغ سیلور

چرا باید از آلوئه ورا برای پوست استفاده کنیم؟؟

  1. خلاص شدن از آفتاب سوختگی

می‌توانید برای درمان آفتاب سوختگی از آلوئه ورا استفاده کنید چرا که این گیاه دارای خواص ضد التهابی و خنک کننده‌ای است.

این ویژگی خنک کننده باعث ایجاد یک لایه محافظ برای پوست می‌شود. که باعث حفظ رطوبت می‌شود. همچنین آلوئه ورا غنی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند به روند و سرعت بهبود زخم کمک کند. طبق مطالعه‌ای، محققان نتیجه گرفتند که ژل آلوئه ورا می‌تواند در درمان موضعی بیماری‌های التهابی پوست مانند قرمزی ناشی از اشعه UV خورشید مفید و موثر باشد.

  1. کاربرد آلوئه ورا برای مرطوب کنندگی است

برای مرطوب کردن پوستتان از لایه‌های ضخیم روغنی استفاده نکنید!

در عوض ژل آلوئه ورا را جایگزین کنید که بدون مسدود کردن منافذ پوستتان، آن را نرم و لطیف نگه می‌دارد. ژل آلوئه ورا می‌توان برای درمان پس از اصلاح صورت نیز استفاده کرد. که برخی از خراش‌ها و سوختگی‌های ناشی از تیغ را از روی صورت و گردن از بین می‌برد. محققان همچنین ثابت کرده‌اند که ژل آلوئه ورا یک ماده موثر برای بهبود هیدراتاسیون پوست است و به عنوان یک عنصر مفید در فرمولاسیون لوازم آرایشی و درمان پوست‌های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کاربرد آلوئه ورا در تیغ و خودتراش های سیلور
کاربرد آلوئه ورا در تیغ و خودتراش های سیلور چیست

آلوئه ورا در تیغ

بر روی تیغ‌های سیلور نوار صابونی تعبیه شده که حاوی آلوئه ورا است.

حالت لزجی و لیز آلوئه ورا بر روی خودتراش‌های سیلور باعث میشه تا خودتراش به راحتی بر روی پوست حرکت کند.همین امر از ایجاد زخم و التهاب بر روی پوست جلوگیری و یک اصلاح بی نظیر را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این موارد فواید خود آلوئه ورا در مراقبت از پوست از نکات مثبت وجود این گیاه بر روی تیغ سیلور است. از جمله نکات مثبت آلوئه ‌ورا حالت مرطوب‌کنندگی این گیاه است که از خشک شدن پوست پس از اصلاح جلوگیری می‌کند. در این مقاله سعی کردیم در مورد کاربرد آلوئه ورا در تیغ سیلور توضیح دهیم. ما در سیلور به دنبال راحتی اصلاح شما هستیم.

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات