حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

اشتباهات رایج در اصلاح
اشتباهات اصلاح

اشتباهات رایج در اصلاح

اشتباهات رایج در اصلاح امری طبیعی است. ممکن است از اولین اصلاحی که انجام داده‌اید سال‌های زیادی گذشته باشد.

اما تمام این سال‌ها تجربه اصلاح دلیل بر اصلاحی صحیح نمی‌باشد. حتی اگر شما مهارت فوق‌العاده‌ای در انجام اصلاح داشته باشید دلایل مختلفی مثل موهای زیرپوستی و… بسیا شایع هستند. در این مقاله سایت سیلور رایج‌ترین اشتباهات اصلاح را که بانوان با استفاده از تیغ انجام می‌دهند مرور می‌کنیم. این اطلاعات را از زبان متخصصانن پوست بیان می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چگونه دیگر این اشتباهات را انجام ندهید.

رعایت نکات مهم در اصلاح
اشتباهات رایج در اصلاح

پوست خود را قبل از اصلاح آماده کنید

یکی از اشتباهات رایج در اصلاح، اصلاح کردن بدون استفاده از کف است!

بسیاری از افراد بدون استفاده از کف و مرطوب کردن پوست اصلاح را انجام می‌دهند. این کار باعث می‌شود برجستگی‌های قرمز کوچکی روی پوست ایجاد شود. از بین رفتن آن‌ها چند روز طول می‌کشد. متخصصین پوست و مشاور در این باره می‌گویند: ژل‌ها و کرم‌های اصلاح برای این ساخته شده‌اند تا به کمک آن تیغ به آرامی روی پوست لیز بخورد. بدون این ژل‌ها و کرم‌ها قطعا دچار سوختگی بعد از اصلاح با تیغ خواهید شد.

بر‌خلاف جهت رویش مو تیغ اصلاح را بر روی پوست می‌کشید

کاملا درسته که با کشیدن تیغ بر خلاف جهت رویش مو اصلاحی سریع‌تری را تجربه خواهید کرد.

اما این موضوع ممکن است باعث ایجاد درد و سوزش پوست شما شود. علاوه بر آن استفاده از تیغ کند ممکن است باعث رشد به سمت داخل و ایجاد موهای زیرپوستی شود. برای بانوان بدترین موضوع در اصلاح همین موهای فرو رفته است چرا که ممکن است باعث ایجاد جوش و عفونت‌های پوستی شود.مخصوصا افرادی که دارای پوست حساس‌تری هستند بهتر است فقط در جهت رویش مو اصلاح را انجام دهند.

نکات مهم در اصلاح
نکات مهم در اصلاح بانوان

اصلاح با سرعت زیاد از اشتباهات رایج در اصلاح است

مطمئنا زمانی که سعی در اصلاح با سرعت بالایی داشته باشید احتمال این که پوستتان را ببرید بیشتر خواهد بود.

حتی ممکن است پوستتان را تحریک کنید یا برخی از مناطق را اصلا اصلاح نکنید. بهتر است برای جلوگیری از هرگونه مشکلات پوستی اصلاح را با حرکات ملایم و نرم استفاده کنید. اگر پوست خود را حتی کمیببرید احتمالا بیشتر از مقدار مورد انتظار خونریزی خواهد داشت. بهترین کار این است که ناحیه بریده شده را چند لحظه فشار دهید تا خونریزی بند بیاد.

فشار زیادی روی تیغ اصلاح وارد نکنید

از اشتباهات رایج در اصلاح فشار زیاد بروی تیغ است.

هرچه میزان فشاری که بر روی تیغ خود وارد می‌کنید کمتر باشد، اصلاح بهتری را تجربه خواهید کرد. متخصصان پوست می‌گویند: هر چه بیشتر به پوستتان فشار وارد کنید، سطح پوست ناهموارتر می‌شود، چون شما در جاهایی که تیغ پایین می‌آید، فرورفتگی ایجاد می‌کنید. بسیاری از تیغ‌های چند لبه، اصلاحی بسیار نزدیک به سطح پوست انجام می‌دهند و اگر فشار بیش از حد بر آن‌ها وارد کنید، باعث عفونت و رفتن مو  در پوست می‌شوند.

شما پس از اصلاح پوست را مرطوب کنید

بهتر است به محض بیرون آمدن از حمام پوستتان را به کمک مرطوب کننده مرطوب کنید.

چرا که استفاده از مرطوب کننده در حالی که پوست هنوز نمناک است کمک میکند تا رطوب پوست شما حفظ شود. اصلاح با تیغ به عنوان لایه بردار بر روی پوست شما عمل می‌کند و این امر باعث خشک شدن پوست شما می‌شود. اگر پس از اصلاح با تیغ پوست خود را مرطوب نکنید و این مرحله را نادیده بگیرید ممکن است پوست شما رطوبت خود را از دست بدهد. بنابراین توصیه میشود حتما بد از اصلاح از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید تا به کاهش التیاب و قرمزی پوست شما کمک کند.

مقالات دیگر سایت سیلور را از دست ندهید.

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات