حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

بهترین و آسان‌ترین روش اصلاح
اصلاح صحیح تیغ ژیلت

 

بهترین و آسان‌ترین روش اصلاح چیست؟

یکی از سوالاتی که هر شخص در زندگی روزمره خود با آن مواجه می‌شود این است “چگونه اصلاح کنیم؟” آیا شما که بهترین روش اصلاح را می دانید؟ برای دانستن بهترین و آسان‌ترین روش اصلاح در این مقاله از سایت سیلور با ما همراه باشید.

مراحل اصلاح آسان

کلیدی‌ترین اصل در اصلاح، انتخاب خودتراش مناسب است.

ابتدا باید با توجه به نیاز خود، نوع پوست و محل اصلاح، تیغ مناسب خود را انتخاب کنید. قبل از اصلاح، پوست و موی خود را مرطوب کنید و به خوبی شستشو دهید تا نرم و تمیز شود.

بهترین زمان اصلاح بلافاصله بعد از استحمام است. زیرا پوست گرم است، رطوبت دارد و فاقد چربی اضافی و سلول‌های مرده است که منجر به مسدود شدن تیغ شود.

آسان‌ترین روش اصلاح چیست؟
بهترین و آسان‌ترین روش اصلاح

یکی از مراحل قبل از اصلاح که اغلب افراد به آن اهمیتی نمی‌دهند لایه‌برداری کردن پوست است.

لایه‌برداری کردن پوست

 لایه برداری کردن (exfoliating) به کمک لیف یا اسکراب‌های بدن، قبل از اصلاح، پوست مرده و باکتری‌های روی سطح پوست را از بین می‌برد. این سبب می‌شود که اصلاح شما راحت تر و با دوام تر می‌شود.

این روش از رشد موهای زیر پوستی نیز جلوگیری می‌کند. در نتیجه اصلاح، پوستی صاف و نرم خواهد بود.

آسان‌ترین روش اصلاح با ژل، کف یا فوم اصلاح

مرحله بعدی استفاده از ژل، کف یا فوم اصلاح است. برخلاف تصورات، استفاده بسیار زیاد آن کمکی به اصلاح بهتر نمی‌کند. تنها یک لایه از آن کافی است و به عملکرد بهتر خودتراش کمک می‌کند. دقت کنید که ژل را خلاف جهت رشد مو روی پوست قرار دهید. این روش به ایستادن و در دسترس قرار دادن مو کمک می‌کند.

استفاده از ژل، کف یا فوم اصلاح برای اصلاح بهتر نیاز است
استفاده از ژل، کف یا فوم اصلاح برای اصلاح بهتر

هنگام اصلاح، کشیدن و نگه داشتن پوست به داشتن اصلاح عمیق‌تر و بی خطر‌تر کمک می‌کند.

برای مثال برای اصلاح زیر بغل و یا صورت، کشیدن پوست، دسترسی خودتراش به پوست را آسان‌تر می‌کند. همینطور از ایجاد زخم و بریدگی جلوگیری می‌کند.

طریقه درست استفاده از خودتراش

روش استفاده از خودتراش هم یکی از اصل‌های مهم است. آرام، با دقت و کوتاه بودن هر تماس آن با پوست به خصوص در نقاط حساس مثل مچ پا، آرنج و … باعث کاهش آسیب‌های پوستی می‌شود.

همچنین دقت کنید بعد از هر اصلاح تیغ را به خوبی با آب شست و شو دهید.

اصلاح در جهت رشد مو

یکی از سوالاتی که پیش می‌آید این است که آیا باید در جهت رشد مو اصلاح کنیم یا خلاف جهت آن؟ پاسخ سوال شما بستگی به محل اصلاح و خواسته شما از اصلاح دارد. اگر اصلاح عمیق‌تری می‌خواهید به شما اصلاح بر خلاف جهت رشد مو پیشنهاد می‌شود. اما اگر پوستی حساس دارید و موهای زیر‌پوستی شما را آزار می‌دهند پس بهتر است در جهت رشد مو اصلاح کنید.

به طور کلی روش مناسب و آسان‌ترین روش اصلاح در جهت رشد مو و سپس خلاف جهت آن است.

در جهت رشد مو و سپس خلاف جهت آن اصلاح کنید
در جهت رشد مو و سپس خلاف جهت آن اصلاح کنید

مراقبت‌های بعد از اصلاح

حال که اصلاح کامل شد وارد مرحله مراقبت‌های بعد از اصلاح می‌شویم. این بخش نقشی کلیدی در سلامتی پوست شما ایفا می‌کند. بلافاصله بعد از اصلاح باید با کرم مرطوب کننده، افترشیو یا روغنی که با پوستتان سازگاری دارد استفاده کنید. محل اصلاح را مرطوب کنید تا از هرگونه خشکی، زخم و سوزش جلوگیری کنید.

در نهایت یکی از مهمترین موارد، نگهداری از خودتراش است.

تیغ خود را در محلی خشک نگهداری کنید و درپوش محافظ روی آن قرار دهید. تا از رشد باکتری روی آن جلوگیری کنید و طول عمر آن را بالا ببرید.

 

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات