حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

خواص و فواید کره شی یا شی باتر

خواص و فواید کره شی یا شی باتر

در این مقاله در خصوص فواید کره شی یا شی باتر را خواهیم گفت.

از دیگرمواد به کار رفته در محصولات و خودتراش‌های سیلور، کره شی یا همان شی‌­باتر می­‌باشد. دلایل مختلفی برای بکارگیری از این کره در محصولات ما و یا حتی دیگر محصولات آرایشی، بهداشتی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها فواید و خواص این کره می‌باشد. بنابراین سعی کردیم در این مقاله بیشتر راجع به فواید و مزایای کره باتر شی صحبت کنیم. پس اگر کنجکاو هستید که با فواید شی­ باتر بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

چرا کره شی برای پوست شما مناسب است؟؟

کره شی به عنوان یک نرم کننده بسیار قوی شناخته شده است.

چرا که در هنگام استفاده از این کره نرمی و لطافت خاصی به آن خواهد بخشید. مطالعاتی که در مجله علوم انسانی آمریکا و مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی انجام شده فواید کره­‌شی را اثبات می‌کند. طبق این مطالعات این کره منبع مهمی از ترکیبات ضد التهابی و ضد توموری و علاوه بر آن باعث افزایش تولید کلاژن زیر پوست می‌­شود و از پتانسیل لازم برای بر طرف نمودن علائم پیری برخوردار است.

کره شی چیست و چه فوایدی دارد؟

کره ­شی یا همان شی ­باتر، روغنی جامد از نوعی آجیل به نام شیا کاریته استخراج می­شود.

درخت آن به عنوان یکی از درختان مقدس بوده و بومی آفریقای مرکزی می­‌باشد. همان‌طور که گفتیم این کره سرشار از ویتامین‌­های مفید برای پوست مانند ویتامین E ،F و A بوده و دارای اسیدهای چرب ضروری مانند اسید اولئیک، اسید لینولئیک و اسید استئاریک می‌­باشد که این ترکیبات برای ساخت کلاژن در پوست ضروری است.

کره شی چگونه تولید می‌شود؟

این کره از کندن پوست دانه‌­هایی که بر روی درخت شی رشد می­‌کنند به دست می‌آید.

پوست این دانه با دست کنده شده و سپس آماده روغن گیری می‌­شود. سپس، کره به دست آمده را در یک حوضه آب بزرگ ریخته تا روغن‌­هایی که به عنوان اسید‌های چرب نیز شناخته می‌شوند به خوبی جدا شوند. این اسید­های چرب خواص ترمیمی را به کره شی می‌بخشند و باعث می‌شوند این کره به یکی از بهترین گزینه‌ها برای مراقبت از پوست و مو تبدیل شود. در نهایت کره شی از آب بیرون آورده شده و تا زمانی که به حالت جامد در آید، در جای خنک نگهداری می‌شود.

از کره شی می‌توان به عنوان خوراکی استفاده کرد؟

جالب است بدانید که اگر کره­شی تصفیه شده باشد می‌توان آن را به عنوان خوراکی استفاده کرد.

این کره در کشورهای آفریقایی معمولا در تهیه غذا همراه با دیگر روغن­‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گاها از کره شی به عنوان کره کاکائو نیز استفاده می‌شود اما اگر بخواهید این دو را با هم مقایسه کنید با طمع‌های گوناگونی مواجه خواهید شد!

 

فواید کره شی یا شی باتر
خواص کره شی در تیغ

خواص کره شی یا شی باتر

  1. نرم کننده و ضد التهاب پوست

به دلایل فواید مختلفی که این کره دارد برای مرطوب کردن پوست بسیار عالی بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همین موضوع هم باعث شده تا محصولات مراقبتی پوستی هم مواد شیمیایی که برای پوست مضر هستند رو کنار گذاشته و با استفاده از کره‌­شی که یک ماده طبیعی هست روی بیاورند. امطالعات اثبات می­‌کند چربی موجود در آن دارای خاصیت ضد التهابی بوده و در کاهش التهاب پوست تاثیر گذار است. علاوه بر این، هم دانه و هم روغن شی دارای ترکیبات ضد توموری به نام سینامیک اسید متیل استر هستند.

 

  1. خواص منحصر به فرد ضد پیری

مطمئنا هیچکس دوست نداره با چین و چروک و علائم پیری بر روی پوست مخصوصا پوست صورت خود مواجه بشه.

هر طور که شده دوست داره از این علائم دور باشه تا زیبایی ظاهری خودش را حفظ کنه. برای داشتن پوستی صاف و شفاف حفظ رطوبت طبیعی پوست باید در اولویت شما قرار بگیرد که در اینجا کره شی بدلیل اینکه یک مرطوب کننده بسیار قوی هست می‌تواند سبب بازسازی سلول‌های بافت پوست و نرم شدن پوستتان شود و به شما برای کاهش خطوط و چین و چروک‌های پوست کمک کند. باید بدونید که اخیرا مجله علوم زیستی آمریکا مطالعه بالینی را انجام داده که تمامی داوطلبان اظهار داشتند که روغن شی، باعث کاهش علائم پیری در آن‌ها شده است.

  1. رسیدن به موهای نرم و جذاب

بدون هیچ نگرانی و ترس می‌توانید از این کره برای مرطوب کردن مو و پوست سر خود نیز استفاده کنید.

استفاده موضعی این کره باعث افزایش رطوبت پوست سر می‌شود. همین موضوع باعث میشه شوره سرتون کاهش و یا حتی کاملا از بین برود و طراوت کلی مو و پوستتون رو حفظ کنه. نحوه استفاده از این روغن درست مثل روغن نارگیل است. کره شی را گرم کنید تا نرم شود، سپس کاملا آن را به نواحی مختلف پوست سرتان مالش دهید.

 

  1. کاهش ترک‌های ناشی از کش آمدگی پوست

اگر چاق و لاغر شده باشید احتمالا پوست شما دچار ترک‌های ناشی از این کش آمدگی شده

به همین دلیل پوستتون زیبایی خودش رو از دست داده این موضوع برای خیلی‌ها ناراحت کنندست. اکثر افراد معتقدند که این ترک‌ها تنها با لیزر قابل درمان هستند. اما خبر خوشحال کننده‌ای که وجود دارد این است که کره شی خام به دلیل داشتن ویتامین A و خواص شاداب کننده اعجاب انگیزی که دارد می‌تواند به کمرنگ شن این خطوط و ترک‌ها به شما کمک کند. کره شی یا باتر شی حاوی خواص و فواید فراوان طبیعی است که ما تنها این موارد را در قالب این مقاله برای شما بازگو کردیم تا از وجود این خواص فوق‌العاده آشنا شوید. در نهایت ما با استفاده از این ماده شگفت انگیز و با ارزش طبیعی در محصولات سیلور همواره به دنبال ارائه بهترین خدمات و محصولات به شما هم وطنان عزیز هستیم.

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات