حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

دلیل استفاده از خمیر ریش در اصلاح چیست؟
کف ریش اصلاح ژیلت

دلیل استفاده از خمیر ریش در اصلاح

امروزه بسیاری از ما به صورت روزانه به اصلاح صورت خود می‌پردازیم. اصلاح استفاده از خمیر ریش در اصلاح صورت از نکات مهم یک اصلاح خوب است. بسیاری از آقایان در اصلاح صورت اصلا از خمیر ریش استفاده نمی‌کنند. در این مقاله سایت سیلور می‌خواهیم در مورد خمیر ریش و دلیل استفاده از آن را توضیح دهیم.

چرا باید از خمیر ریش استفاده می‌کنیم؟

نخستین چیزی که باید دربارهٔ خمیر ریش در نظر بگیرید، نوع پوستتان است. استفاده از خمیر باعث نرم شدن پوست صورت و درنتیجه راحتی حرکت تیغ بروی آن می شود.
خمیر ریش علاوه بر ضد عفونی کردن پوست باعث برگردان چربی و رطوبت به پوست صورت می‌شود. همچنین نرمی بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. یک خمیر ریش باکیفیت فرآیند اصلاح را با نرم کردن صورت ساده‌تر و راحت تر می کند.

چرایی استفاده از خمیر ریش در اصلاح
خمیر ریش و اصلاح

چرا نباید یک راست سراغ اصلاح رفت؟

بعضی از آقایان یک راست سراغ اصلاح صورت می‌روند که اینکار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. جوش زدن و خطر آسیب رسیدن به پوست صورت از دلایلی است که نباید یک راست سراغ اصلاح بروید.
نقاطی مانند گردن و چانه که دارای حساسیت بیشتری هستند بعد از اصلاح ممکن است جوش بزنند. پس توصیه ما این است که اول صورت خود را برای اصلاح آماده کنید.

چطور یک اصلاح صورت خوب با خمیر ریش داشته باشیم؟

در ابتدا صورت خودتان را با آب گرم بشویید تا حسابی خیس شود. سپس صورت خود را با آب و صابون شسته تا تمیز شود.
در ادامه از خمیر ریش برای انجام اصلاح راحتر صورت استفاده کنید. استفاده از برس خمیر ریش به شما کمک می کند تا روی تمام نقاط صورت خمیر را بمالید.
توجه داشته باشید که بهتره خمیر حدود ۱ یا 2 دقیقه بر روی صورت شما بماند. همچنین سعی کنید تیغ را برخلاف جهت رویش مو بروی آن نکشید.

توصیه های آخر برای استفاده از خمیر ریش در اصلاح

با توجه به حساسیت اصلاح صورت باید خمیر ریش مناسب پوست تان را استفاده کنید. این روزها، ژِل‌ها و فوم‌های اصلاح و خمیر های زیادی در بازار پیدا می شوند. وجود بعضی از مواد در خمیر ریش باعث می‌شود که کیفیت آن تحت تأثیر قرار بگیرد. مثلا عطر و اسانس لیمو می‌تواند باعث خنک‌کنندگی پوست در هنگام اصلاح شود. به این موضوع هم در انتخاب عطر و رایحه برای خرید خمیر ریش دقت داشته باشید.
توجه داشته باشید در اصلاح صورت به نوعی لایه‌برداری انجام میشود، پس بعد از اصلاح از افترشیو بدون الکل استفاده کنید.

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات