حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

دلیل سوزش پوست پس از اصلاح چیست؟
سوزش پوست پس از اصلاح

دلیل قرمزی و سوزش پوست پس از اصلاح چیست؟

قرمزی و سوزش پوست (Razor Burn) نوعی حساسیت و تحریک پوستی است که پس از اصلاح رخ می‌دهد. در این مقاله سایت سیلور می‌خواهیم راهکار جلوگیری از سوزش پوست پس از اصلاح را شرح دهیم.

این سوزش معمولاً به صورت نواحی قرمز روی پوست ظاهر می‌شود. همچنین می‌توانند نوعی دانه و جوش زدن نیز تلقی شوند. علائم آن ممکن است شامل سوزش، قرمزی و خارش باشد.

آیا علل قرمزی و سوزش پس از اصلاح را می دانید؟
قرمزی و سوزش پس از اصلاح

این عارضه چگونه رخ می‌دهد؟

هر کسی که اصلاح می‌کند می‌تواند دچار سوزش بعد از اصلاح شود. معمولاً قرمزی و سوزش در قسمت‌هایی از بدن مانند روی پاها، زیر بغل یا صورت و … اتفاق می‌افتد.

دقت در نحوه انجام اصلاح به کاهش سوختگی و سوزش پوست کمک می‌کند.

اصلاح خشک، اصلاح با خودتراش‌های قدیمی و غیربهداشتی و روش نادرست اصلاح می‌تواند سبب سوختگی شوند. اگر شما پس از اصلاح پوست خود را مرطوب نکنید، احتمال این اتفاق را افزایش می‌دهید.

دلیل سوزش صورت بعد از اصلاح
دلیل سوزش صورت بعد از اصلاح کردن

چگونه از قرمزی و سوزش پوست بعد از اصلاح جلوگیری کنیم؟

شما می‌توانید از اصلاح خیس همراه با ژل یا فوم اصلاح استفاده کنید. برای همین خودتراش‌های سیلور دارای صابون با خاصیت مرطوب‌کننده حاوی روغن گیاهی، ویتامین E و آلوئه‌ورا هستند. این صابون با لیزکردن پوست به سرعت و کیفیت اصلاح کمک می‌کند. همچنین می‌تواند اصلاح خشک را با کمترین مقدار آب به اصلاح خیس تبدیل کند. دقت کنید از مرطوب کننده‌هایی که دارای ویتامین E، آلوئه ورا و … هستند استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا پوست شما احساس خشکی و خارش نکند.

استفاده از فوم یا ژل اصلاح مانع قرمزی پوست می شود
استفاده از فوم یا ژل اصلاح

بهداشت و نگه‌داری خودتراش

از نکات دیگر برای کاهش آن می‌توان به بهداشت و نگه داری خودتراش اشاره کرد. خودتراش های سیلور دارای تیغ‌های سرامیکی هستند که خاصیت آنتی‌باکتریال دارند. این خاصیت مانع جوش‌زدن و ایجاد حساسیت پوستی می‌شوند و به مراقبت پوست بسیار کمک می‌کنند. درپوش شفافی از جنس پلاستیک وجود دارد تا زمانی ‌که از خودتراش استفاده نمی‌شود، آسیبی به آن نرسد. همین ‌طور از جمع‌‌شدن گرد و غبار در لا‌به‌لای تیغه‌ها جلوگیری می‌کند.

اصلاح صحیح و استفاده از خودتراش مناسب مانع از سوزش پس از اصلاح می شود
اصلاح صحیح مانع از قرمزی و سوزش پس اصلاح می‌شود

گذاشتن وقت کافی و انتخاب روش درست اصلاح، می‌توانید سوزش پوست را به حداقل برساند. شما می‌توانید اصلاحی بی‌نقص و پوستی صاف و شاداب داشته باشید.

 

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات