حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

کاربرد روغن جوجوبا در تیغ

کاربرد روغن جوجوبا در تیغ

یکی از مواد به کار رفته در تیغ‌های سیلور روغن جوجوبا می‌باشد. خیلی‌ها فقط اسم این روغن رو به عنوان مکمل‌های تولید کرم و لوزام بهداشتی می‌شناسند و از دیگر فواید این روغن اطلاع ندارند. کاربرد روغن جوجوبا در تیغ برای مرطوب کنندگی است. این روغن التیام بخشی بالایی دارد. تصمیم گرفتیم در این مقاله راجع به این روغن صحبت کنیم تا با فواید آن بیشتر آشنا شویم. پس پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی با خواص این روغن برای پوست، مو و… ادامه این مقاله را از دست ندهید.

روغن جوجوبا چیست؟

خب مطمئنا اولین سوالی که پیش میاد این هست که اصلا روغن جوجوبا چی هست؟!

مایعی تولید شده در دانه‌ گیاهی به نام جوجوبا است که تا حدود 50% از وزن دانه متعلق به روغن موجود در آن است. که درختچه‌ای بومی در جنوب کالیفرنیا و شمال غرب مکزیک متحمل این دانه می‌باشد. جالب است بدانید که دانه‌های جوجوبا از نظر ظاهری، تا حدودی شبیه به دانه‌های قهوه هستند؛ اما اغلب بزرگ‌ترند و همه شبیه به هم نیستند. این روغن در زمان‌های گذشته توسط بومیان مصرف دارویی داشته به طوری که سرخ پوستان آمریکا از آن برای درمان زخم و کبودی استفاده می‌کردند. این روزها هم این روغن به عنوان یکی از رایج ترین روش‌های درمان آکنه، پسوریازیس، آفتاب‌سوختگی و زبری پوست نیز شناخته می‌شود. حتی در برخی موارد به دلیل تحریک رویش مو برای درمان ریزش مو نیز از این روغن استفاده می‌شود.

 

دلایل استفاده از روغن جوجوبا

از مهم‌ترین دلایل استفاده از این روغن در محصولات بهداشتی ساختار متفاوت آن نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی می‌باشد.

زیرا این روغن در اصل نوعی موم اشباع نشده است و به عنوان یک موم در محافظت، کنترل رطوبت و نرم کردن پوست و مو بسیار مفید بوده و به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده در دمای اتاق کاملا به شکل مایع و برخلاف دیگر روغن‌ها عمر طولانی دارد و زود فاسد نمی‌شود.

 

کاربرد روغن جوجوبا در تیغ سیلور
کاربرد روغن جوجوبا در تیغ و خودتراش سیلور

کاربرد روغن جوجوبا در صنعت داروسازی:

این روغن در صنعت داروسازی به عنوان ماده نگهدارنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به همین علت درصد استفاده از مواد نگهدارنده شیمیایی به مراتب کاهش پیدا می‌کند. اگر بخواهید بپرسید که مهم‌ترین دلیل استفاده از این روغن چه چیزی می‌باشد باید بگویم که روغن جوجوبا از مهم ترین منابع مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند ویتامین E، ویتامین B کمپلکس، سیلیکون، کرومیوم، مس و زینک است. جالب‌تر از هرچیز دیگری این است که این روغن 82% ید دارد و همین موضوع باعث تبدیل شدن این روغن اعجاب انگیز به یک التیام بخش فوق العاده شده است.

 

در ادامه نگاهی به مهم‌ترین خواص روغن جوجوبا انداخته‌ایم که متخصصان آن را تایید کرده‌اند.

کاربرد روغن جوجوبا در تیغ برای رطوبت پوست:

عملکرد روغن جوجوبا مشابه به غدد چربی پوست می‌باشد چرا که همواره چربی مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.

بنابراین شما با استفاده از این روغن می‌تواند پوست خود را لطیف و نرم نگه دارید. روغن جوجوبا حاوی مقدار زیادی سرامید است که سلول‌های پوست را پوشش و مسئول هیدراته نگه داشتن آن‌ها است. این روغن به سرعت جذب پوست می‌شود و هیچ گونه اثری از خود روی پوست باقی نمی‌گذارد. یک خبر خوشحال کننده دیگر این است که روغن جوجوبا یک مانع قدرتمند در برابر رطوبت، آلودگی و گرد و غبار است. قسمت‌های خشک پوست را مرطوب می‌کند و از سلامتی پوست محافظت می‌کند. برای داشتن یک پوست فوق‌العاده تنها چیزی که نیاز دارید استفاده مقداری از روغن جوجوبا قبل از خواب است. به این صورت می‌تونم بهتون تبریک بگم چون پوست شما در سلامت کامل به سر می‌بره!

 

دیگر نگران اختلالات پوستی نباشید:

از دیگر فواید این روغن اعجاب انگیز رفع اختلالات پوستی مانند اگزما یا وزاسه می‌باشد.

پس اگر به این اختلالات دچار شده‌اید، روغن جوجوبا می‌تواند بهترین گزینه در پیش روی شما باشد. چرا که این روغن به عنوان یک درمان طبیعی برای این اختلال محسوب می‌شود. در واقع این روغن با داشتن خواص ضد التهابی که دارد به شما در ماهش قرمزی‌های ناشی از خشکی پوست و… کمک می‌کند. برای تسکین سریع‌تر تنها کافیست این روغن را مستقیما بر روی قسمت مورد نظر اعمال کنید.

 

 

تعادل روغن تولید شده در پوست:

اگر دائما پوست چربی دارید و از حجم چربی بر روی پوست خود خسته شدید، خبر خوبی براتون داریم.

شاید با شنیدن این که یک روغن بتواند درصد چربی پوست شما را متعادل سازد متعجب شوید، اما باید بگم که روغن جوجوبا با فواید خاص خود در این مرحله هم به نجات شما می‌رسد! شاید براتون سوال پیش بیاد که چطور ممکنه که یک روغن همچین کاری رو برای پوست چربتون بتونه انجام بده؟! خب در ایجا باید بگم که این روغن به مرور منافد باز رو می‌بنده و ترشح روغن بیش از حد پوست را متوقف می‌کند و به همین راحتی باعث متعادل سازی چربی بر روی پوست شما می‌شود.

 

دیگر نگران چین و چروک‌ها و پیری زودرس نباشید!

پیشنهاد می‌کنم از همین لحظه تمام روش‌هایی که به ذهنتون می‌رسه رو کنار بزارید!

این روزها همه به دنبال روش‌های مختلفی برای جلوگیری و یا کاهش چین و چروک‌های صورتشون هستند و هر روز از یک روش جدید برای این کار استفاده می‌کنند. تنها کافیست مقداری از روغن جوجوبا استفاده کنید که جوانتر به نظر برسید زیرا این روغن حاوی ویتامین E می‌باشد که در حذف رادیکال‌های آزاد که موجب پیری پوست می‌شوند بسیار تاثیر گذار است.

 

 

از بین برنده آکنه‌های قدیمی:

مطمئنا هرکسی می‌داند که منافذ بسته اغلب باعث به وجود آمدن جوش یا آکنه می‌شوند.

امروزه بسیاری از مارک‌های لوازم آرایشی و کرم‌های بهداشتی ادعا می‌کنند که حاوی چربی‌های حیوانی هستند که آکنه را کاهش می‌دهند. اما مشاهده شده که بعضی اوقات این مسائل بدتر هم شده است. از زمان‌های گذشته استفاده از محصولات طبیعی مرسوم و تاثیراتش همیشه ثابت شده. به همین دلیل بهتر است همانند گذشتگان به محصولات طبیعی مانند روغن جوجوبا اعتماد کنید. این روغن، ضد عفونی کننده و بدون چربی است به همین دلیل برای درمان آکنه بسیار مناسب می‌باشد.

 

 

 

رفع مشکلات مرتبط با مو:

مو سالم از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی هر فرد شناخته می‌شود.

اگر موهای شما رنگ کدری به خود گرفته و یا وز شده و این موضوع شما رو خیلی ناراحت می‌کند. باید بگم که کافیه مقداری از روغن جوجوبا استفاده کنید تا به راحتی بافت و ظاهر موهایتان را بهبود بخشید. همچنین از این روغن می‌توانید به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای موهای خود استفاده کنید.به این صورت که مقداری از این روغن را به کف سر و انتهای موهایتان بزنید تا پروتئین و مواد معدنی موجود در روغن جوجوبا همانند یک نرم کننده طبیعی عمل کند و موهای شما را نرم و براق کند. لازم به ذکر است که  روغن جوجوبا، مانع از شکسته شدن مو و ایجاد شرایط نامطلوب برای موهای شما می‌شود.

 

 

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات