حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

طول عمر تیغ

طول عمر تیغ

سوالی که مطمئنا فکر تمام کسانی که از تیغ اصلاح استفاده می‌کنند را درگیر می‌کند، طول عمر تیغشان است.
یک تیغ اصلاح چه قدر عمر می‌کند؟ چگونه طول عمر خودتراش را افزایش دهیم؟ کی به دنبال تیغ جایگزین باشیم؟

وقتی آماده اصلاح هستید، آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که یک تیغ کند را روی پوست خود بکشید. تیغ‌های فرسوده نه تنها مانع اصلاح عمیق و تمیز می‌شوند، بلکه می‌توانند باعث قرمزی و آسیب به پوست شوند. مهم است که تیغ خود را به موقع عوض کنید تا مطمئن شوید که تیغ شما باعث تحریک پوستتان نمی‌شود. به خصوص موجب بریدگی، ایجاد موهای زیر پوستی و عفونت نمی‌شود.

خودتراش‌های یکبار مصرف را بعد از پنج تا هفت بار اصلاح، یا حتی کمتر دور بیندازید. تیغ‌های با کیفیت اگر به درستی از آنها مراقبت شود و تمیز نگه داشته شود باید پنج تا هفت اصلاح دوام بیاورند. با این حال، خودتراش‌های یکبار مصرف ارزان‌تر ممکن است زودتر فرسوده شوند و خودتراش‌های با کیفیت می‌توانند چندین هفته به خوبی اصلاح کنند.

کی تیغ را عوض کنیم؟

نشانه‌هایی که بیانگر زمان تعویض تیغ است شامل تحریک شدن پوست پس از اصلاح، قدرت اصلاح کمتر، مشاهده نواحی اصلاح نشده، احساس زبری پس از اصلاح، کدر شدن تیغه‌ها و احساس کنده شدن موها به جای تراشیده شدن آن می‌باشد. همچنین ممکن است هنگام اصلاح اصطکاک بیش از حدی بین تیغه‌ها و پوستتان احساس ‌کنید. علاوه بر این موارد، تیغی که دارای انباشته‌ای از مواد غیر قابل شست و شو باشد، باید فوراً دور انداخته شود. این موضوع می‌تواند باعث ورود باکتری‌های موجود روی تیغه‌ها به منافذ پوست و ایجاد عفونت‌ شود.

طول عمر تیغ
طول عمر تیغ

عوامل موثر بر عمر تیغ

قطعا عوامل زیادی بر طول عمر تیغ شما اثر می‌گذارد، به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

۱. کیفیت خودتراش و تیغه‌های آن

اکثر کارتریج‌ تیغ‌ها برای 5 تا 7 اصلاح مناسب هستند، اما اگر از تیغ یکبار مصرف ارزان استفاده می‌کنید، مثل تیغی که ممکن است در حمام هتلی معمولی باشد قطعا زودتر خراب می‌شود. گرچه ممکن است برای داشتن یک تیغ با کیفیت هزینه‌ی نسبتا زیادی پرداخت کنید اما به عبارتی “هرچقدر پول بدی همونقدر آش می‌خوری!” خودتراش‌های سیلور همه با بهترین کیفیت تیغه و پوشش، دسته و بسته‌بندی اطمینان خاطر را برای شما ایجاد می‌کنند. کیفیت تقریباً همیشه بر طول عمر تیغ‌ها تاثیر می‌گذارد. به طور مثال در تیغ‌های ارزان‌تر نوارهای ژل روان‌کننده زودتر خشک می‌شود یا لکه‌دار به نظر می‌رسد، حتی وقتی تیغ را خیس می‌کنید. در حالی که تیغ‌های سیلور با نوارهای صابونی مرغوب اصلاحی روان را برای شما رقم میزند.

۲. ضخامت و تراکم موهای شما

علاوه بر کیفیت خودتراش، ضخامت و تراکم موهای شما نیز بر طول عمر تیغ تاثیر می‌گذارد. در بیشتر موارد هرچه موهای شما ضخیم‌تر و متراکم‌تر باشد، زودتر باید تیغ خود را تعویض کنید زیرا سریع‌تر کهنه می‌شود.

۳. نگهداری و تمیز کردن تیغ

نحوه مراقبت از تیغ بر تعداد دفعاتی که باید آن را تعویض کنید تأثیر می‌گذارد. هنگام اصلاح همیشه باید از یک روان کننده مانند ژل اصلاح یا فوم اصلاح استفاده کنید. این کار باعث افزایش طول عمر نوار ژل روی تیغ می‌شود، به طوری که به جای کشیده شدن، تیغه‌های خودتراش روی پوست سر می‌خورد و باعث جلوگیری از آسیب پوستی می‌شود. برای اینکه تیغ دوام بیشتری داشته باشند، اصلاح خیس نیز ضروریست. دوش گرفتن قبل از اصلاح، پوست و موهای شما را نرم می‌کند. این کار باعث کاهش اصطکاک تیغه‌ها می‌شود و موها راحت‌تر کوتاه می‌شوند. هر چه موهای شما نرم‌تر باشد و تیغ راحت‌تر روی پوست سر بخورد، تیغه‌ها مدت زمان طولانی‌تری قابل استفاده می‌باشند.

در نتیجه با استفاده از این نکات می‌توانید طول عمر خودتراش خود را افزایش دهید. اما فراموش نکنید تیغ‌ها به اندازه‌ی انسان‌ها عمر نمی‌کنند!

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات