حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

چگونگی هیدراته کردن پوست در یک شب؟
چگونه-می-توان-پوست-را-یک-شبه-هیدراته-کرد

هیدراته کردن پوست

خشکی پوست شاید یکی از دلهره آورترین موضوعات پوستی باشد که می‌توان با آن مبارزه کرد. نه فقط به دلیل مشکلاتی که ایجاد می‌کند (لکه های پوسته و بافت زبر)، بلکه به این دلیل که می‌تواند ویرانی عمیق و جبران ناپذیری در پوست شما ایجاد کند. آیا روش هیدراته کردن پوست را می‌دانید؟ برای دانستن آن در این مقاله از سایت سیلور با ما همراه باشید.

در حالی که استفاده از مرطوب کننده SPF روزانه برای محافظت در برابر آفتاب و رطوبت رسانی کوتاه مدت پوست ضروری است، اما جادوی واقعی برای پوست شما، مراقبت از پوست در طول شب است. از مرطوب کننده‌ها گرفته تا ماسک‌های صورت شبانه، مواردی وجود دارد که می‌توانید آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید. بعضی از این محصولات رطوبت مورد نیاز پوست را هنگام خواب به بدن می‌رساند و باعث کاهش سرعت علائم پیری می‌شود. پوست شما بیشتر از روز (وقتی در حالت محافظت است) محصولی را که شب استفاده می کنید (در حالی که در حالت ترمیم است) جذب می‌کند. اگر آماده بیدار شدن با چهره ای سالم و درخشان هستید، به خواندن این مقاله از سیلور ادامه دهید تا بیاموزید چگونه پوست پوسته پوسته شده را یک شبه از بین ببرید.

هیدراته کردن پوست
بهترین ورش هیدراته کردن پوست

تفاوت بین پوست خشک و دهیدراته چیست؟

اگرچه ممکن است یکسان به نظر برسند، اما خشکی پوست و پوست کم آب از نظر علل، ظاهر و درمان بسیار متفاوت است. پوست خشک، مانند پوست چربی یا ترکیبی  به نوعی پوست اطلاق می‌شود و به دلیل این است که پوست روغن کافی تولید نمی‌کند (با نام مستعار سبوم) فاقد رطوبت است. پوست خشک معمولاً احساس خارش می‌کند و از نظر بافتی خشن یا پوسته پوسته به نظر می‌رسد.

پوست خشک در بسیاری مواقع ژنتیکی است، اما می‌تواند به دلیل مواردی مانند دوش گرفتن با آب داغ و لایه برداری بیش از حد باشد. از طرف دیگر، پوست کم آب به یک بیماری پوستی اشاره دارد و به دلیل کمبود آب در پوست نیاز به آبرسانی دارد.

چرا پوست من اینقدر کم آب است؟

پوست کم آب ممکن است به خاطر تعدادی از عوامل ایجاد شود. مقصر اصلی در کم آبی پوست شما عدم آبرسانی کلی است. پوست ما مانند بدن  ما، برای درخشان و سالم ماندن نیاز به آبرسانی مناسب دارد. اگر هیدراتاسیون کافی برای پوست انجام نشود (نوشیدن هشت لیوان آب در روز این کار را انجام می‌دهد)، علائم کم آبی را تجربه می‌کند.

دلایل دیگری که باید در نظر گرفت سبک زندگی و عوامل محیطی است که باعث تبخیر آب از روی پوست می‌شود (مانند مصرف کافئین و الکل، رژیم غذایی سرشار از غذاهایی حاوی سدیم یا شیرین).

 اگر پوست شما کم رنگ است، احساس سفتی و خشکی یا خطوط ریز مشخصی را دارد، حتما دچار کمبود آب شده و باید آبرسانی شود.

6 نکته برای داشتن پوست سالم و مرطوب
تفاوت پوست خشک و دهیدراته

6 نکته برای داشتن پوست سالم و مرطوب

آماده مقابله با پوست خشک یا کم آب بدن خود هستید؟ در اینجا شش نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا هیدراته کردن ئوست در یک شب را یاد بگیرید و چهره درخشان و سالمی داشته باشید.

به طور مناسب لایه برداری کنید

لایه برداری با از بین بردن سلول‌های مرده پوست برای آشکار کردن پوست تازه، سالم و صاف و بهبود ظاهر کم رنگ پوست کمک می‌کند. لایه‌برداری کمک می‌کند تا محصولات زیبایی که استفاده می‌کنید نفوذ بهتری در پوستتان داشته باشند. همانطور که گفته شد، لایه برداری بیش از حد نیز می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و خشکی را تشدید کند.

لایه برداری خود را به یک تا دو بار در هفته محدود کنید و یک لایه بردار شیمیایی را در مقابل یک لایه بردار فیزیکی انتخاب کنید. این مواد بسیار لطیف تر بر روی پوست عمل می‌کنند. لایه بردارها به دو شکل اصلی وجود دارند: اسیدهای آلفا هیدروکسی (یا AHA، که هم برای پوست خشک و هم برای بدن کم آب مناسب هستند) و اسیدهای بتا هیدروکسی (یا BHA، که برای انواع پوست های چرب، ترکیبی یا مستعد آکنه مناسب هستند). استفاده از این لایه بردارها در شب پس از استفاده از مواد شوینده مهم است زیرا در صورت استفاده در طول روز باعث حساسیت بیشتر پوست به آفتاب می‌شوند.

استفاده از ماسک صورت
استفاده از ماسک صورت

برای هیدراته کردن پوست از ماسک صورت شبانه استفاده کنید

در حالی که برخی از ماسک‌های صورت باید شستشو داده شوند، ماسک‌های شبانه طوری فرموله شده‌اند تا هنگام خواب استفاده شوند ونیازی به شستشو نباشد. این ماسک‌ها می‌توانند در تسکین پوست خشک یا کم آب موثر باشند. ماسک‌های صورت شبانه دارای تعدادی ماده فعال هستند که روی پوست اثر می‌گذارند و مراقبت از پوست شما را هدف قرار می‌دهند. و از آنجا که یک شب روی پوستتان باقی می‌مانند، مواد موثره زمان بیشتری برای نفوذ در پوست دارند. برخی از ترکیبات مانند اسید سالیسیلیک و اسید لاکتیک نیز می‌توانند به افزایش گردش خون در پوستتان کمک کنند، که موجب بازسازی سلول‌های پوست به طور طبیعی می‌شود.

از یک رطوبت ساز خانگی استفاده کنید

در آب و هوای خشک زندگی می‌کنید؟ یک رطوبت ساز تهیه کنید تا دوباره رطوبت به هوا وارد شود. این می‌تواند به بهبود مناطق ترک خورده پوست کمک کند و به پوست کمک می‌کند تا سطح رطوبت مناسب خود را حفظ کند. رطوبت سازها به ویژه هنگامی که در ماه‌های سردتر زمستان استفاده می‌شوند برای پوست مفید هستند  زیرا در این فصل استفاده از گرمایش در محیط داخل خانه و همچنین استفاده از دوش آب گرم، می‌توانند به خشکی، پوسته پوسته شدن و قرمز شدن پوست منجر شوند.

از رتینول‌ها خودداری کنید

رتینول ها برای مبارزه با پیری پوست مؤثر هستند،  و ممکن است در شروع استفاده از آنها، پوست شما به طور طبیعی خشک شود، و باعث شود تا از استفاده آنها خودداری کنید. انواع پوست‌های خشک کننده بیشتر در معرض عوارض جانبی هستند زیرا رتینول‌ها می‌توانند علاوه بر لایه‎ برداری، قرمزی و سوزش ایجاد کنند. در صورت لزوم استفاده، به دنبال یک رتینول بدون نسخه پزشک باشید که غلظت کمتری نسبت به یک رتینول تجویز شده با درجه بالا دارد و در صورت مشاهده واکنش‌های جانبی‌، کمی به پوست خود استراحت دهید.

کرم دور چشم استفاده کنید

پوست اطراف ناحیه چشم نازک و ظریف است و به احتمال زیاد خشکی را نیز تجربه می‌کند و علائم پیری را نسبت به سایر قسمت های صورت بیشتر نشان می‌دهد. این امر باعث می‌شود هر شب استفاده از کرم دور چشم غنی از مواد مغذی برای شادابی و درخشش پوستی ضروری باشد. این کار باعث هیدراته کردن پوست این ناحیه می‌شود.

 برای اینکه کرم دورچشم واقعاً تغییری ایجاد کند، به زمان نیاز دارد تا در پوست جذب شود، به همین دلیل بهتر است شب استفاده شود. مزایای آبرسانی کرم دور چشم بی نظیر است. برای استفاده صحیح از انگشت حلقه خود برای قراردادن کرم دور چشم استفاده کنید.

برای هیدراته کردن پوست از سرم آبرسان استفاده کنید

یک سرم آبرسان بزنید

کسانی که با پوست کم آب دست و پنجه نرم می‌کنند بهتر است از سرم‌های آبرسانی که تشنگی پوست را برطرف می‌کنند، استفاده کنند. سرم آبرسان به خصوص هنگامی که شب استفاده می‌شود، پوست را ترمیم کرده و باعث نوسازی سلول ها می‌شود.و می‌توانند پوست شما را هیدراته کنند.

نتیجه گیری

درمان پوست خشک یا کم آب بدن شما می‌تواند نشانه های پیری را به حداقل برساند. پوست شما را به طور طبیعی درخشان نشان دهد و یک آرایش نرم و صاف را ایجاد کند.

 کشف علت اصلی پوست خشک و پوسته پوسته می‌تواند زمینه را برای یک برنامه درمانی موفقیت آمیز فراهم کند. زیرا خشکی پوست و پوست کم آب به مراقبت‌های مختلفی نیاز دارد.

اگر پوست خشک دارید برای هیدراته کردن پوست& به دنبال سرم ها و کرم‌های مرطوب کننده باشید. از لایه برداری بیش از حد و استفاده از آب گرم روی صورت خودداری کنید.

افراد با پوست کم آب باید مصرف کافئین و الکل را محدود کنند و در طول روز بدن خود را آبرسانی کنند. در نهایت  یک رطوبت ساز می‌تواند به شما کمک کند. تا در صورت زندگی در آب و هوای خشک، رطوبت به هوا اضافه شود تا با پوست ترک خورده مقابله کند. اگر واقعاً با پوست خشک یا دهیدراته خود مشکل دارید، مراجعه به متخصص پوست می‌تواند مفید باشد.

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات