حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

یک جنتلمن واقعی باشید

چگونه یک جنتلمن واقعی باشید

یک جنتلمن واقعی با تمام افرادی که در اطرافش هستند با ادب و احترام رفتار می‌کند. او تمام و کمال از ظاهر خود مراقبت می‌کند و به آن اهمیت می‌دهد.
در این مقاله به بحث رفتاری و ظاهری این دسته از آقایان می‌پردازیم.

بهداشت مناسب:

اگر بوی تمیزی و تازگی نمی‌دهید، مهم نیست که چقدر جذاب هستید یا لباس‌هایتان چگونه به نظر می‌رسند. رعایت نکات بهداشتی بی‌نهایت مهم است.

یک جنتلمن واقعی همیشه در هر مکان‌ ظاهر و بوی خوشی دارد، پس از بدن خود مراقبت کنید تا وقتی که از خانه بیرون می‌ایید، تمیز به نظر برسید.
حتما به طور منظم حمام کنید، به خصوص در فصل‌های گرم.
هنگام استفاده از دئودورانت، مام یا ادکلن، در میزان مصرف آن دقت کنید. استفاده‌ی بیش از حد و بوی تند ادکلن یا اسپری بدن اصلا خوشایند نیست.

درست لباس بپوشید:

لباسی بپوشید که برای ساختار بدنی و سایز شما مناسب باشد. بدن هر کس با شخص دیگری متفاوت است. در نتیجه هر لباسی به هر کسی نمی‌آید، در نتیجه از پوشیدن لباس‌های بسیار گشاد و تنگ اجتناب نمایید.
از پوشیدن لباس‌های پر زرق و برق یا لباس‌های کهنه خودداری کنید. لباس‌های ساده‌، تمیز و مرتب بهترین گزینه می‌باشد.
لازم به ذکر است اگر رفتار شما مناسب باشد لباس تن شما آنقدر هم اهمیت ندارد البته تا زمانی که بهداشت فردی و ظاهر تمیز و مرتبتان را حفظ کنید.

اصلاح کنید:

برای اینکه یک جنتلمن واقعی باشید، باید مطمئن شوید که موهایتان به طور مرتب شانه می‌شوند و به اصلاح موهای صورتتان اهمیت می‌دهید، یا اینکه ریش مرتب و مناسبی دارید. هر روز صبح یک اصلاح خوب و تمیز انجام دهید، در غیر این صورت شلخته به نظر خواهید رسید. یک شانه داشته باشید تا بتوانید در صورتی که موهایتان پس از یک روز طولانی به هم ریخته شد، آن را مرتب کنید.

صورت کاملا اصلاح شده همیشه صورت شما را جوان‌تر، شاداب‌تر و آراسته‌تر نشان می‌دهد. بهترین پیشنهاد ما برای خودتراش مردانه بلیز۵ است!

حتی داشتن ناخن های تمیز نیز تفاوت ایجاد می‌کند. زیر ناخن‌هایتان را تمیز کنید و هر دو روز آن‌ها را کوتاه کنید تا مطمئن شوید دست‌هایتان ظاهری مرتب دارند.
موهای بیرون زده بینی را نیز کوتاه کنید تا ظاهری آراسته‌تر داشته باشید.

با دیگران با احترام رفتار کنید:

با همه با احترام رفتار کنید. جنتلمن بودن فراتر از داشتن ظاهری آراسته و لباسی گران قیمت است.

البته جنتلمن بودن فقط به معنای مودب بودن نیست. این به معنای احترام گذاشتن به خانم‌ها، مردان دیگر، افراد مسن و حتی کودکان است. یک جنتلمن واقعی باید نسبت به تمامی کسانی که شایسته آن هستند مهربان و محترم باشد.

جنتلمن و متشخص بودن فقط در این موارد خلاصه نمی‌شود بلکه بسیار زوایای متنوع و گسترده‌ای دارد. در نهایت جنتلمن بودن باید در شخصیت هر مردی وجود داشته باشد.

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات