حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

‎از بین بردن موهای زائد
از بین بردن موهای زائد بدن در خانه چگونه انجام می شود

از بین بردن موهای زائد

‎از بین بردن موهای زائد در خانه چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله سایت سیلور قصد داریم در این خصوص با شما صحبت کنیم.
‎حداقل به سه روش می‌توانید از شر موهای زائد خود بدون رفتن به آرایشگاه خلاص شوید. در ادامه‎ جوانب مثبت و منفی هر یک را بررسی کنید.

اصلاح موهای زائد با تیغ

مطمئتما برای یک بار هم ک شده از تیغ برای از بین بردن موهای زائد استفاده کرده‌اید.
استفاده از تیغ یکی از روش‌های متداول اصلاح صورت است. در مقالات مختلف راجع به نحوه عملکرد تیغ صحبت کرده‌ایم.

‎اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد

روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد در خانه وجود دارد.

‎از جمله ‎نوارهای اپیلاسیون بدون نیاز به حرارت، قابل گرم کردن در مایکروویو‎ محصولات رول مانند ‎هستند.

اریک شوایگر، متخصص پوست از طرفداران اپیلاسیون است. زیرا “موها را از ریشه از بین می‎برد و باعث می‌شود پوست کاملاً بدون مو، نرم و صاف باشد.”

معایب اپیلاسیون

درد، تحریک پوست، احتمال ایجاد موهای زیر پوستی، احتمال تیرگی پوست و‎ این که باید منتظر بمانید تا موها بین اپیلاسیون خیلی بلند شوند.‎

ملاحظات ویژه: در صورت استفاده از داروی ایزوترتینوئین که برای آکنه تجویز شده، از اپیلاسیون خودداری کنید. همچنین، حداقل از سه روز قبل از اپیلاسیون، از رتینوئیدها، رتینول و اسیدهای آلفا هیدروکسی استفاده نکنید. در صورت بارداری و اگر در این دوران به درد حساس تر شده‌اید، ممکن است اپیلاسیون نیز در این دوران برایتان دردناک‌تر باشد.

نکات قبل و بعد از اپیلاسیون:

مو باید به اندازه کافی بلند باشد تا موم به آن بچسبد. (شش میلی‌متر یا حدود یک چهارم اینچ)
‎پوست خود را قبل از استفاده از موم تمیز و خشک کنید. دکتر شوایگر می‌گوید برای به حداقل رساندن درد پس از موم، یک مسکن بدون نسخه ۳۰ دقیقه قبل از اپیلاسیون استفاده کنید. سپس کرم آلوئه یا کورتیزون را روی ناحیه موم زده قرار دهید تا قرمزی را تسکین دهید. ‎اگر بعد از اپیلاسیون قصد بیرون رفتن دارید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. معمولا 2 تا 6 هفته طول می‌کشد تا موها دوباره بلند شوند. ماده اپیلاسیون برای موهای زائد صورت به صورت کرم، ژل و لوسیون وجود دارد. همه آن‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که موهای سطح پوست را از بین می‌برند.

 

دستگاه‌های لیزر خانگی

هنگامی که، دستگاه‌های لیزر و نور به درستی استفاده شوند، می‌توانند ‎راه دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد باشد.

این دستگاه‌ها نتایج راحتی را در خانه شما ارائه می‌دهند. از آن جا که دستگاه‌های مبتنی بر لیزر و نور به پوست آسیب نمی‌رسانند، برای افرادی با پوست حساس مناسب هستند. هزینه این دستگاه‌ها صدها دلار است. بعضی از آن‌ها می‌تواند دردناک باشد، و اگر شما ‎از آن‌ها به دفعات توصیه شده استفاده نکنید. نتایج ایده آل نخواهید گرفت. دستورالعمل‌های خاص دستگاه خود را دنبال کنید. تمیز کردن، تراشیدن و خشک کردن کامل پوست را قبل از استفاده توصیه می‌کند.

چقدر زمان لازم است؟

‎پس از حدود هشت جلسه استفاده، موهای شما نباید دوباره رشد کنند مهم است که بدانید.

این دستگاه‌ها بندرت موها را در حدود شش ماه استفاده، برای همیشه، از بین ببرند‎ بلکه زمان رشد مو را کاهش می‌دهند. پس دوره استفاده را کامل کنید.

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات