حساب کاربری

لطفا وارد حساب خود شوید!

انتخاب تیغ اصلاح مناسب و نگهداری از تیغ اصلاح
چگونگی انتخاب تیغ اصلاح مناسب و نگهداری از تیغ اصلاح

انتخاب تیغ اصلاح مناسب و نگهداری از تیغ اصلاح

مهم نیست چقدر در اصلاح کردن حرفه‌ای هستید، زمانی که شما به فروشگاه می‌روید یا آنلاین خرید می‌کنید با هزاران مدل تیغ و خودتراش مواجه می‌شوید. رنگ‌ها، طرح‌ها و عکس‌های متفاوت روی بسته‌ بندی‌های خودتراش‌ها می‌تواند گیج کننده باشد، اما ما به دنبال انتخاب تیغ اصلاح مناسب با نیازمان هستیم. انتخاب از میان تمام این تیغ‌ها می‌تواند مشکل باشد. نحوه نگهداری از تیغ اصلاح نیز بسیار مهم است.

با سایت سیلور همراه شوید تا با شما مرحله به مرحله جلو برویم.

در انتخاب تیغ اصلاح مناسب به تعداد تیغه‌ها توجه کنید:

شاید با خودتان فکر کنید تعداد تیغه‌ها در خودتراش آنقدر حائز اهمیت نیست. اما تیغ سنتی و تیغ ۳ لبه قطعا با ۵ لبه تفاوت زیادی دارند! با توجه به اینکه شما کدام ناحیه بدن را برای اصلاح مدنظر دارید باید توجه کنید که آیا اصلاح با تیغ ۲ یا ۳ لبه می‌تواند اصلاحی ایده آل برای شما باشد؟ تیغ ۴ یا ۵ لبه اصلاحی تمیز و یک دست با کمترین میزان تماس با پوست برای شما به ارمغان می‌آورد.

در انتخاب تیغ اصلاح مناسب، علاوه بر تعداد تیغه‌ها نوع آن‌ها نیز بسیار مهم است. تیغه‌ها انواع مختلفی همچون استیل ضد زنگ، تیتانیوم، پلاتینیوم، سرامیکی و … دارند. تیغه‌های سرامیکی از بهترین نوع می‌باشند. تیغه سرامیکی دوام بالاتر، حداکثر مقاومت در برابر خوردگی، عملکرد بهتر در دمای بالا، خاصیت آنتی باکتریال و … دارد. در نتیجه استفاده از این نوع تیغه‌ها به شدت پیشنهاد می‌شود. تیغ‌های ۵ لبه‌ی سیلور تیغه‌های سرامیکی دارند و این ویژگی آن را از اکثر تیغ‌های موجود در بازار متمایز می‌کند.

تیغ ۲ لبه سنتی
تیغ ۲ لبه سنتی
سری متحرک:

تا به حال دقت کرده‌اید هنگامی که مشغول اصلاح بخش‌های خاصی از بدن مثل مچ دست، مچ پا، زانو و … هستید اگر خودتراش شما سری ثابتی داشته باشد احتمال زیاد پوستتان زخم کرده یا بریده‌اید؟

این اتفاق زیر سر خودتراش شماست و ربطی زیادی به تکنیک اصلاح شما ندارد. سری متحرک در خودتراش با حرکت دست شما و انحنای بدن خود به خود مسیر درستی را می‌رود و باعث آسیب پوستی نمی‌شود.

در نتیجه قبل از خرید به دنبال کلمات کلیدی همچون “سری متحرک” روی بسته بندی باشید.

خودتراش فست ۳
خودتراش فست ۳
نوار صابونی:

می‌دانیم مرطوب کردن پوست و مو قبل از اصلاح بسیار مهم است. یکی از ویژگی‌هایی که بیشتر خودتراش‌ها ندارند، نوار صابونی یا ژلی است. این نوار دور تا دور سری خودتراش قرار می‌گیرد و با وجود آن می‌توان فقط با آب اصلاحی روان داشت زیرا خود نوار صابونی نقش ژل یا فوم اصلاح را ایفا می‌کند.

یکی از مهمترین نکات تیغ‌های سیلور وجود نوار صابونی بهینه شده حاوی ویتامین E و Aloe Vera است. این ویژگی آن را بار دیگر از باقی خودتراش‌ها متمایز می‌کند.

خودتراش نرمال ۲ حساس
خودتراش نرمال ۲ حساس
عوض کردن سری تیغ:

اگر از خودتراش چند بار مصرف استفاده می‌کنید، نگهداری از تیغ اصلاح چندبار مصرف بیسار مهم است. لازم است که هر چند وقت یکبار با توجه به تعداد دفعات اصلاح خود، تیغ را تعویض کنید.

پیشنهاد بهتر، سرمایه گذاری و خرید خودتراش‌های سیستمی می‌باشد.

این خودتراش‌ها، دارای سری قابل تعویض می‌باشند. به این معنا که شما هنگامی که این نوع تیغ را خریداری می‌کنید، دسته‌ی آن را می‌توانید برای همیشه نگه‌دارید و تنها یدک آن را خریداری کنید و پس از استفاده‌ی کافی از سری، آن را تعویض کنید. با این روش شما به محیط زیست کمک می‌کنید، به صورتی که از یک دسته به طور دائم استفاده می‌کنید. نکته‌ی قابل توجه دیگر مربوط به بخش اقتصادی می‌شود. با خرید خودتراش‌های سیستمی شما در حقیقت در خرید محصولی پرمصرف، صرفه‌جویی می‌کنید و با یکبار هزینه نیاز خود را به طور دائم رفع می‌کنید.

خودتراش بلیز۵ سیستم
خودتراش بلیز۵ سیستم
تیغ مردانه یا زنانه:

تفاوت این دو فقط در بسته بندی آبی یا صورتی نیست. در واقع تفاوت‌های فنی واقعی بین خودتراش‌های ساخته شده برای بانوان و آقایان وجود دارد که ممکن است خیلی برای همه مشخص نباشد. وزن دسته، طراحی دسته، نوارهای صابونی یا ژلی و انعطاف پذیری سری تیغ‌ها همه به صورت منحصر به فرد طراحی شده‌اند. زیرا تیغ‌های زنانه و مردانه با توجه به نواحی و تعداد دفعات اصلاح با هم متفاوتند.

با توجه به این نکات می‌توانید برای تیغ مناسب تصمیم بگیرید.

حال که خودتراش مدنظر خود را پیدا کردید، نگه‌داری از آن مهمترین مسئله‌ است.

خودتراش گلوریا سیستم
خودتراش گلوریا سیستم

نگهداری از تیغ اصلاح و خودتراش:

شست و شو خودتراش: قبل، بعد و در حین اصلاح، پس از هر بار تماس تیغ با پوست خود آن را بشویید. این کار باعث می‌شود تیغه های شما تیز بماند و میزان سوزش و قرمزی پوست بعد از اصلاح را کاهش می‌دهد.

این کار باعث افزایش طول عمر خودتراش شما می‌شود.

خشک کردن تیغ و قرار دادن درپوش برروی آن: پس از اصلاح تیغ خود را کامل خشک کرده، درپوش را روی آن قرار دهید و در مکانی که مرطوب نباشد از آن نگه‌داری کنید. با تمیز و تیز نگه‌داشتن طولانی مدت خودتراش می‌توانید طول عمر آن‌ را بالا ببرید

تیغ یا خودتراش خود را با کسی شریک نشوید!

و در نهایت بعد از استفاده‌ی متداوم، آن را تعویض کنید.

مطالب مفید بیشتر بخوانید
مقالات